2014-06-21

Café at a rainy day

It's "Tsuyu" at the moment. "Tsuyu" is the tropical rain period in Japan, normally it's raining every day and it's just unbelievable humid. Not very funny.
The last weeks it didn't rain at all here in Fukuoka, although it was raining everywhere else in Japan. They said this year it would just not rain.
But since a few days the weather got bad and it starts raining everyday.

Today I helped out in the café that also belongs to my internship.

The café lies inside a little forest and is very beautiful and small. It's an old japanese house. The menu always consists aus only two dishes and one dessert set.

Today's menu was self-made Curry and "Four colors-rice bowl"!

Some pics from the day.
Preparing the little salads for the menus.


Our crew today(^^)
 

 The ingredients for "Four color rice bowl": Minced meat, carrots, cucumber, scrambled eggs, pickles 



Four colors rice bowl! All the ingredients on top of hot rice(*-*) I had one dish too after the work.







 Handmade plum jam!

 
 Books and magazines about my internship place~




In the afternoon a troupe of Matsuri-dancers came to the café. Sometimes they do those little shows, it was so funny and interesting!^^ 




We got those rice paddles to clap the rhythm.


The cozy café on the rainy afternoon.
 


お疲れ様です! That's it! After work is best work :D

Kommentare:

  1. oh, so many lovely photographs! I also love homemade jams, this is my favourite food, seriously:) Thank You for sharing such a nice post, it was really interesting to see!
    Wish you a blessed day ahead!

    AntwortenLöschen
  2. Aha, jetzt regnet es also doch noch!! Ich hab heute Morgen schon in den Nachrichten gesehen, dass es heute Morgen richtig doll auf Kyushu geregnet haben soll, Erdrutsche, Überschwemmungen und was die nicht alles erwähnt haben, ich hoffe, dass es sich schlimmer anhört, als es in Wirklichkeit ist! ^^ Bei uns hatte es übrigens auch jetzt anderthalb Wochen nicht geregnet, es sollte zwar schon am Mittwoch wieder anfangen, aber nu hat es heute Nacht wieder geregnet, die Regenzeit ist wieder da, vielleicht? Es hat nämlich schon wieder aufgehört! :D
    Das Cafe sieht echt gemütlich und heimelig aus, gehört das direkt zum Yoriai? Da hast du bestimmt jeden Tag gute Sprachpraxis, ach, ist das schön! Ich sitz momentan nur noch zuhause und versuche die ganzen Referate und Aufsätze abzuarbeiten, die uns plötzlich einfach aufgebrummt wurden…unschön, ich würde viel lieber was unternehmen oder mich mit Leuten treffen und Japanisch üben, ich verlern alles, weil ich nur zuhause sitze! XD

    Liebe Grüße und lass dich nicht wegschwemmen! :D

    AntwortenLöschen
  3. Oishisou~ Ich freu mich schon im Herbst wieder nach Japan zu gehen. Fukuoka, ich komme <3
    Kann es es kaum erwarten ^^

    AntwortenLöschen