2014-03-21

Tokyo 3: Meeting Evelyn // First Sakura in Ueno park // Skytree // Harajuku

On wednesday Caro and I met our dear friend Evelyn who lives and studies in Tokyo^^
It was so nice to meet her again, though I've met her last time in December, I was happy to have some good time again.

We met at Ueno station. Evelyn gave us a cute panda-cookie as a present.(*0*)
Pandas are something like a mascot of Ueno because in Ueno is a zoo with panda.

It's so cute and tasted delicious (^////^)

 
Beautiful decoration of Ueno station:


Then we went to Ueno kouen and actually didn't expect to see any sakura but there were a few trees that were already in bloom!(*0*)



The three of us^^









After strolling through the park, we went to a nearby shrine/temple XDD.











After Ueno we went to Asakusa^^ The 2nd time for me but I like it a lot and enjoying being there again : 3










 We had a delicious taiyaki as snack and afterwards.. went to Skytree!

Cat and unko-thing XDD 

Skytree. 600m high. We decided not to go to the top, as it was very rainy and cloudy that day and we wouln't not have been able to see a lot.




So we just went to the shopping-mall next to Skytree and had some Matcha Latte at Nana's Green tea.



 We talked a lot, it was so funny. In the evening we said good-bye and Caro and I went to Harajuku to have a look into the shops.
I had been in Harajuku 3 times already but never really went to the shops (._.)
The famous crepes shop!


Caro got one crepes. I think everybody who comes to Harajuku has to eat one of those famous crepes at least once.


Here's what I bought on that day.
I found a fluffy and cute little Rilakkuma-plush in the Skytree-shop! It's so fluffy! (*0*) 
And a phone-strap pf Sumikkogurashi (;//;)



That was it about wednesday. 
Tomorrow we will go home (Nagoya) again. I will continue posting about the days until saturday (tomorrow). 

See you!!

Kommentare:

  1. Ich liebe deinen Blog :) Du hast mich wirklich sehr inspiriert und nur wegen deinen tollen Post arbeite ich gerade ganz hart für die Uni, damit ich für meinen Master ein Stipendium bekomme, um in Japan zu studieren! :))

    AntwortenLöschen
  2. The sakura looks so beautiful! When I go to Harajuku I really want to try a crepe like that as well ^^

    AntwortenLöschen
  3. Awwww da waren wir letztes Jahr auch und da stand die Sakura auch schon in ihrer Blüte, soooo toll!!! ;-; wie schön die Bilder sind ♥
    Und der sumikkogurashi Anhänger is ja soooo toll!!!! ; A;

    Liebe Grüße

    AntwortenLöschen
  4. Huhu, ich hoffe ihr seid wieder gut nach Nagoya gekommen und habt nicht allzu viel Stress in der Uni!! ^^ Ich fand es auch voll schön, dass ihr beide da wart und danke, dass du mir diesen tollen Taiyaki-Stand gezeigt hast, ich würde am liebsten sofort wieder hinfahren und mir einen holen, wenn es nicht so weit wäre und morgen nicht mein Einstufungstest wäre! XD Aber der war echt lecker!! :D Und das Sumikko Gurumi-Merchandise habe ich auch schon eingeweiht, ich hab schon immer welches gesucht und mir ist nie aufgefallen, dass es das dort in dem Laden gibt!! Die Fotos sind auch voll schön geworden von uns, haha, und auch von der Kirschblüte, ich bin schon gespannt, wie es Ende der Woche aussehen wird, vorher komme ich wahrscheinlich kaum dazu, die Kirschblüte zu genießen wegen den Univeranstaltungen…
    Wenn du wieder mal nach Tokyo kommst, sag bescheid!! :D Dann gehen wir wieder zu Coco und quatschen! :D

    AntwortenLöschen