2014-02-24

Osaka: Our scary hotel// Dotonbori// Great food

On february 11th we went to from Kyoto to Osaka.
We didn't want to leave our nicee hotel and the beautiful city but we also looked forward to Osaka.

We started the day with a breakfast in Kyoto station, in Mozart Café.

My morning service-set.

The coffee was great. I only drank great coffee in Kyoto^^ Kyoto has amazing cafés^^


Then we went to Osaka. We stayed in a hotel in Uehonmatchi. 

This hotel was the baddest one we've ever stayed in. The staff were strange and not very friendly, it smelled like smoke, there was no internet and the room was so dirty! We were really shocked and didn't really feel good there in the first evening. It was also very cold and there was only one strange weak little heater. (-.-;)

However, here are some pics..



But those were only some of those pics.. I just don't want to think about that place anylonger (-.-;) At least we had a little TV and it was cheap..



However, we spend most of our time outside and had great food :D

My best food in Osaka was probably my Kansai style Sukiyaki-Udon!!

The food was soooo good.. you eat Sukiyaki by dipping the ingredients into the raw beaten egg ^^ It's so good!


Caro had some great looking Kitsune Udon.

Afterwards we had dessert at Baskin' Robbins!
Amaretto Choco spring version^^

And we made Puri~



The next day   we went to Nanba, which was only 2 stations away from where we stayed. 

We went to the famous Dotonbori bridge.

I felt so good, being in this place again. I love Osaka so much! It was a coming-home-feeling.^^


Back in Osaka!! <3



As a snack we went to a Frozen Yoghurt coffee. They had amazing stuff!

In Germany there is only have plain yoghurt or maybe one flavoured type.

But in this shop you could chose everything on your own. They had various yoghurt types. I chose Matcha, Mont Blanc and plain.
As toppings I chose Anko, Mochi, Cookie, Cookie roll, Strawberries and celeries. 

Caro's yoghurt looked so great *_* So delicious^^



At least we had a water boiler in our hotel room so we were able to have hot breakfast(-.-)
That was my standard breakfast, how I like it ^^ But I don't like that all the yoghurt is sweetend here (><)

That was it for Osaka. 

I will make one more post about Osaka but we didn't do that much there except shopping. :D

Kommentare:

  1. Das mit dem Hotel istjatotal ärgerlich! ich find es das schlimmste, wenn man irgendwo unhygischnisches bleiben muss ><

    Als ich in Osaka war, haben wir in einem J-Hoppers Hostel übernachten, und die waren gut, alsTipp falls du wieder in Osaka bleben willst (^o^)

    Welche Stadt hat dirbessergefallen? :D

    AntwortenLöschen
  2. food looks so nice!!! ;w; the sukiyaki udon esp!! *Q* and Osaka looks so awesome omg!!!!

    AntwortenLöschen
  3. Beim Lesen des Posts wurden bei mir Erinnerungen wach... xD; Ich war ebenfalls in Osaka in einem eher "billigeren" Hotel, die Gegend war ebenfalls nicht sehr schön was das Publikum anging und nachts durften wir uns noch tolle Geräusche anhören, die jap. Frauen nutzen um ihre Männer anzutörnen (ob davor oder währenddessen sei dahingestellt. Ich vermute einmal, währenddessen...).
    Ich hab's so bereut, Kyoto und das tolle Hotel dort verlassen zu haben.

    Wegen den Yatsuhashi: Vielen Dank für das liebe Angebot, mir welche zu schicken. Aber da sie so schnell verderben warte ich lieber, bis ich wieder nach Japan/Kyoto komme.

    Ich hab leider kein Facebook... Klingt komisch, aber ich mag solche "sozialen online-Netzwerke" nicht. Wenn du möchtest, können wir uns per Mail austauschen. :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Edit: Kochen und Backen - aber vor allem Backen! - sind meine liebsten Freizeitbeschäftigungen. Ich habe mich auch bereits an deinem Apple Pie-Rezept versucht und es ist echt toll gelungen. <3

      Löschen
  4. Das Hotel sieht ja wirklich.... reizend aus >.<; Bäh voll eklich. Tut mir voll leid, dass ihr da son Pech hattet!!
    Euer Essen sieht dafür wieder mal sehr lecker aus :3
    Liebe Grüße

    AntwortenLöschen
  5. oh no I was in Osaka and Kyoto 22-26 of Feb, I wish I had known earlier so I could meet you guys, it seems like you're having a great time !

    AntwortenLöschen